تمام آنچه در مورد عمل بینی باید بدانید!

جراحی زیبایی بینی

زیبایی یکی از مهمترین امیال غریزی و طبیعی است که به طبع هر انسانی خواستار زیبایی و زیبا بودن است، که خوشبختانه می توان به آن دست یافت. اما در این بین برخی از افراد هستند به دلیل بروز عوارض و وجود مشکلات ترس از مراجعه به متخصصین را دارند.

جالب است بدانید، هر انسانی می تواند با مشورت و مراجعه به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی به رفع مشکلات تنفسی و ظاهری بینی خود بپردازد و تاثیرات آن را مشاهده نمایید. بینی از برجسته ترین عضو صورت است که در ظاهر و زیبایی تاثیر بسزایی دارد و به طبع هر گونه بدفرمی در این ناحیه می تواند موجب عدم اعتماد به نفس و تضعیف روحیه فرد گردد.

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی از شایعترین جراحی های زیبایی است که علاوه بر اصلاح مشکلات تنفسی بینی می توان به زیبایی دست یافت. این روش جراحی با بکار گیری تکنیک های روز پزشکی جز موفق ترین و ایمن ترین جراحی های زیبایی به شمار می آید.

تمام آنچه در مورد عمل بینی باید بدانید!

تمام آنچه در مورد عمل بینی باید بدانید!

بینی حرف اول را در زیبایی صورت می‌زند زیرا در نگاه از روبرو، در مركز صورت قرار گرفته و در نگاه از پهلو، برآمدگی مركزی صورت را ایجاد می‌كند. یک بینی که دراز، پهن یا بزرگ است و یا بینی کج و قوز دار، باعث کاستن از زیبایی چهره‌ای می‌شود که از سایر جهات زیبا‌است. معایب زیادی می‌تواند در بینی وجود داشته باشد. ممکن است بینی شکسته باشد، نوک آن بیش از حد به سمت جلو آمده باشد، گوشتی به نظر آید یا نوک آن مانند منقار عقاب به سمت پایین متمایل باشد و یا ممکن است بینی به دلیل آن که چانه فرد کوچک است، بزرگ به نظر آید.

اشكالات موجود در شکل بینی، علت مراجعه بیش از نیم میلیون نفر در سال به جراحان زیبایی صورت برای جراحی زیبایی بینی است. اگر بینی شما، با سایر اجزای صورتتان هماهنگ نیست و یا به نوعی، آن چیزی نیست که دوست دارید، می توانید کاندید جراحی زیبایی بینی باشید .

عمل جراحی كه‌به‌منظور بهتر کردن ظاهر بینی انجام می‌شود، رینوپلاستی نام دارد. این عمل می تواند اندازه بینی شما را کاهش یا افزایش دهد، شکل نوک بینی یا قسمت فوقانی آن را تغییر دهد، سوراخ های بینی را باریک یا پهن کند و زاویه بین بینی و لب بالا را تغییر دهد. همچنین با این عمل می توان نقص های مادرزادی بینی و بعضی از مشکلات تنفسی را برطرف نمود. در واقع در این عمل، جراح به دنبال ایجاد ظاهری هماهنگ تر در صورت، با حفظ یا بهتر ساختن عملکرد تنفسی بینی است.

زیبایی شناسی بینی

بینی حرف اول را در زیبایی صورت می‌زند زیرا در نگاه از روبرو، در مركز صورت قرار گرفته و در نگاه از پهلو، برآمدگی مركزی صورت را ایجاد می‌كند. قاعده پره‌های بینی پهن‌ترین قسمت بینی را تشكیل می‌دهد كه پهنای آن باید به اندازه فاصله گوشه داخلی دو چشم باشد. در نگاه از پهلو، پشت بینی باید صاف باشد هر چند برآمدگی خفیف در ناحیه استخوانی آن قابل قبول است.

زاویه بین بینی و پیشانی كه در نگاه از پهلو قابل ارزیابی است، به طور ایده آل 130 – 115 درجه است (شكل زیر).

زیبایی شناسی بینی

با كمتر شدن این زاویه طول بینی كوتاه‌تر و با بیشتر شدن آن طول بینی بلند‌تر به نظر می‌رسد. زاویه بین لب و بینی به طور ایده ‌آل در خانم‌ها بین 100 تا 95 درجه و در آقایان 95 – 90 درجه است (شكل زیر). این زاویه در افراد كوتاه قد می‌تواند بیش از حد ذكر شده نیز باشد اما در افراد بلند‌قد، بهتر است این زاویه از حد ذكر شده تجاوز نكند زیرا نوك بینی بیش از حد سر بالا بر نظر می‌رسد.

زیبایی شناسی بینی

علت انجام جراحی زیبایی بینی

علت انجام جراحی بینی متفاوت است، دلایل نارضایتی برخی از افراد از ظاهر بینی است و برخی دیگر تنها به دلیل مشکلات تنفسی، اصلاح آسیب های وارد شده به بینی، مشکلات سینوسی و حتی مشکلات مادرزادی اقدام به جراحی بینی می نمایند. جالب است بدانید، افرادی هستند که تنها تمایل دارند به رفع مشکلات بینی خود بپردازند و هیچ گونه تغییری در ظاهر بینی خود به وجود نیاورند.

اما در این بین افرادی هم هستند که تمایل دارند علاوه بر رفع مشکلات بینی خود به تغییر سایز، تغییر زاویه، برطرف کردن کجی تیغه بینی، تغییر نوک بینی و حتی کوچک کردن حفره ها یا سوراخ های بینی خود بپردازند.

گاهی اوقات افرادی وجود دارند که یک بار بینی خود را جراحی کرده اما بنا به دلایلی از جراحی خود ناراضی بودند که این دسته از افراد می توانند جهت جراحی ثانویه یا ترمیمی اقدام نمایند.

کاندید مناسب جراحی زیبایی بینی چه کسانی هستند؟

جراحی بینی در هر دوره سنی انجام می گردد، البته توصیه متخصصین بر این است که جراحی بینی بایستی پس از اتمام رشد استخوانی و غضروفی بینی انجام گیرد.

جالب است بدانید، افرادی که قصد انجام چنین جراحی را دارند بایستی وضعیت سیستم جسمی آن ها در سلامت کامل باشد، در صورت وجود هر گونه سوابق پزشکی پزشک خود را مطلع سازید.

افرادی که سابقه مشکلات ذیل را دارند می توانند کاندید مناسبی برای جراحی بینی باشند:

  • انحراف تیغه بینی
  • مشکلات سینوسی و تنفسی
  • پولیپ بینی
  • ضربه یا آسیب های وارد شده به بینی
  • مشکلات ظاهری
  • و …

                                                         جراحی زیبایی بینی جز ایمن ترین و کم عارضه ترین روش های زیبایی به شمار می آید

اقدامات قبل از جراحی بینی

در ابتدایی امر بگوییم، رعایت توصیه های پزشکی بسیار حائز اهمیت است زیرا بر جراحی تاثیر گذار خواهد بود. اما اقدامات و مراقبت های پیش از جراحی بینی عبارت است از:

مصرف دخانیات و سیگار به دلیل آنکه نیکوتین موجود در آن ها بر روند بهبود تاثیر می گذارد و موجب تاخیر بهبود می شود، بایستی حدود یک ماه قبل از جراحی قطع شود.

همان طور که ذکر شد در صورت داشتن هر گونه سوابق پزشکی و مصرف هر نوع دارویی پزشک خود را مطلع سازید. زیرا مصرف برخی داروها همچون داروهای ضد التهابی، آسپرین به دلیل آنکه منجر به تشدید خونریزی می شود بایستی قطع گردد.

لازم به ذکر است، مصرف مکمل ها و ویتامین ها هم می تواند بر روی جراحی تاثیر گذار باشد، لذا مطلع ساختن پزشک خود را جدی بگیرید.

جلسات مشاوره به منظور انجام معاینات فیزیکی بینی جهت بررسی و ارزیابی ساختار بینی و مشکلات آن یک امر ضروری است.

انجام آزمایش خون و عکس برداری بینی یکی دیگر از اقداماتی است که قبل از جراحی بایستی انجام گردد.

شیوه و روند جراحی زیبایی بینی

روند انجام جراحی بینی به روش های مختلفی انجام می گردد، نوع روش جراحی با توجه به وضعیت فرد و صلاح دید پزشک مشخص می گردد.

جراحی بینی یا رینوپلاستی به دو صورت تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی انجام می شود. اغلب جراحان برای انجام جراحی از بیهوشی عمومی استفاده می نمایند اما در مواردی که بینی نیاز به تغییرات پیچیده ای نداشته باشد می توان از طریق بی حسی موضعی انجام داد.

پس از بیهوشی یا بی حسی بیمار، از طریق برش های ایجاد شده بر روی بینی پوست بینی برداشته شده و تغییرات فرم و اصلاحات بینی انجام می گردد و در نهایت مجدد پوست بینی به حالت اولیه بازگشته و بخیه زده می شود.

لازم به ذکر است، طول مدت این جراحی حداکثر یک تا دو ساعت خواهد بود. اما نکته ای دیگر اینکه در مواردی ممکن است بینی نیاز به غضروه مصنوعی داشته باشد که می توان از غضروف برای بیمار استفاده نمود.

نحوه انجام جراحی بینی

نحوه انجام جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

مراقبت های پس از جراحی بینی از مهمترین عواملی است که بر روی نتیجه جراحی تاثیر می گذارد، لذا سعی نمایید تمامی توصیه های پزشکی را رعایت نمایید تا بهترین دوران نقاهت را سپری نموده و به نتایج بهتری دست یابید.

اما آنچه بایستی بدانید این است که،  دوران نقاهت هر جراحی با یکدیگر متفاوت می باشد و زمان بهبود و ترمیم هر فرد با توجه به وضعیت جسمی او مشخص می گردد.

مراقبت های هفته اول پس از جراحی بینی

در طول هفته اول جراحی بینی به دلیل وجود تورم انسداد بینی احتمالا وجود خواهد داشت و به دلیل آنکه فرد از طریق دهان نفس می کشد به منظور پیشگیری از خشک شدن دهان می توانید در اتاق خود از یک دستگاه بخور استفاده نمایید.

در هفته اول به دلیل پیشگیری از وارد شدن هر ضربه به بینی از اسپلینت یا گچ بینی استفاده می شود.

علاوه بر تورم، کبودی بعد از جراحی یک امر طبیعی است که پس از مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود.

پرهیز از فعالیت های سنگین فیزیکی

اجتناب از غذاهای شور و ادویه دار به منظور پیشگیری از تورم لازم خواهد بود.

نوشیدن مایعات و آب می تواند در بهبود و کاهش تورم موثر باشد.

نحوه خوابیدن باید به نحوه ی باشد که سر بیمار به نسبت تنه آن بالاتر قرار گیرد، که در این صورت می توانید از دو بالشت برای قرار دادن زیر سر خود استفاده نمایید.

مصرف دخانیات، سیگار و مشروبات الکلی به مدت یک ماه پس از جراحی ممنوع می باشد.

استراحت کردن در منزل در این زمان و پرهیز از فعالیت های روزمره

امکان استحمام وجود دارد تنها به شرطی که فرد مراقبت باشد گچ بینی خیس نشود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی

مراقبت های هفته دوم پس از جراحی بینی

در این هفته گچ بینی برداشته می شود و وضعیت بینی بررسی و در نهایت بینی توسط متخصص گوش و حلق و بینی چسب زده می شود. لازم به ذکر است، برای پیشگیری از اشتباهات لازم در حین چسب زدن آموزش های لازم در این خصوص به بیمار داده می شود.

تورم و کبودی بینی با توجه به نوع روش جراحی متفاوت می باشد. به طور معمول این نوع عوارض جانبی که در هر جراحی اتفاق می افتد در جراحی باز بیشتر و در جراحی بسته کمتر خواهد بود.

کلید موفقیت جراحی بینی

آنچه موجبات موفقیت یک جراحی را فراهم می آورد پرهیز از هر گونه عجله است، زیرا آمادگی درست و انتخاب یک متخصص گوش و حلق و بینی خبره می تواند درصد موفقیت را افزایش دهد. اما عوامل تاثیرگذار رسیدن به موفقیت عبارت است از:

فرد قبل از اقدام به هر کاری ابتدایی امر بایستی به یک متخصص خبره در این زمینه مراجعه نمایید تا از بروز عوارض جبران ناپذیر ناشی از جراحی پیشگیری نمایید.

انجام جلسات مشاوره با بیان انتظارات و دلیل انجام جراحی از دیگر عواملی است که شانس موفقیت را بالا می برد.

کسب آگاهی در خصوص مراقبت های قبل و بعد از جراحی علاوه بر روند جراحی و تغییراتی که در جراحی اعمال می گردد از عواملی است که در جلسات مشاوره بایستی به آن پرداخته شود.

هزینه جراحی بینی

هزینه های جراحی زیبایی به عوامل مختلفی بستگی دارد، لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نموده تا پس از بررسی های لازم و انجام معاینات فیزیکی هزینه مشخص گردد.

هزینه جراحی زیبایی بینی

هزینه جراحی زیبایی بینی

نتایج جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی با درصد موفقیت بالایی همراه است. اما نکته ای باید به آن دقت نمایید این است که بافت و ساختار بینی هر فرد متفاوت بوده و افراد نبایست بینی خود را با دیگران مقایسه کنند. برای مشاهده نتایج جراحی بینی بایستی چند ماهی صبر نمایید تا پس از برطرف شدن تورم و ترمیم التهابات و زخم ها ظاهر آن مشخص گردد.

راه های ارتباطی با دکتر علی محمد اصغری:

شماره های تماس: 22374050 – 22375902

صفحه اینستاگرام: dr_alimohamad_asghari

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تهران مراجعه نمایید.​​

پاسخ

1 + 15 =

Call Now Button