جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

چرا پلک ها دچار تورم و افتادگی می شوند؟

هر فردی در طول زمان، تغییراتی را در پلک های خود تجربه می کند. با هر پلک زدن(که در طی دوران زندگی شما میلیاردها بار رخ می دهد) عضلات و پوست پلک های فوقانی قدری کشیده می شوند ولی فیبرهای الاستیک موجود در پوست، آنها را به موقعیت طبیعی خود باز می گردانند. یک باند کشی را تصور کنید که آن را بکشید و سپس رها کنید و این کار را مرتبا” تکرار نمایید.

به راحتی می توانید ببینید که چه اتفاقی در پلک های شما رخ می دهد، در طول زمان، پوست و عضلات پلک بالا طویل تر می شوند و در نهایت یک چین کوچک پوستی به دلیل پوست اضافه، به وجود می آید که به سمت خارج برجسته شده و روی پلک آویزان می شود. در بعضی افراد، این پوست حتی تا روی مژه ها می آید و در فرد، ایجاد احساس ناراحتی کرده و نگاه کردن به سمت بالا را مشکل می سازد. اگر مشکل شدید باشد، فرد متوجه محدودیت دید خود توسط پلک پایین افتاده می شود.

جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک

ایجاد پوست اضافه در پلک بالا می تواند به دلیل پایین افتادگی ابرو باشد. در این موارد، جراحی پلک به تنهایی نمی تواند نتیجه ایده آل بدنبال داشته باشد.

پایین افتادگی پلک تحتانی، به صورت کیسه های زیر چشم خود را نشان می دهد. تقریبا هر فردی در این ناحیه دچار درجاتی از افتادگی است. نیروی جاذبه زمین و افزایش سن، مهمترین عوامل در این زمینه اند ولی حتی افراد جوان نیز ممکن است دارای ذخیره چربی اضافه در زیر چشمها باشند.

چشمها توسط لایه ضخیمی از بافت چربی محاصره شده اند که توسط یک غشاء در محل خود محکم شده است. در طول زمان این غشاء سست می شود و به بافت چربی، اجازه حرکت به سمت پایین را می دهد. پوست و عضله، توسط بافت بیرون زده، کشیده می شوند و ایجاد بیرون زدگی پف آلودی را می کند که نمی توان آن را با مواد آرایشی مخفی نمود. این مشکل اغلب صبح ها بدتر است زیرا در حالت دراز کشیده، مایع در بافت چربی جمع می شود بعد از بلند شدن از خواب، جاذبه زمین مایع را بیرون می کشد ولی اگر بافت چربی اضافه، زیاد باشد، زمان بیشتری برای خروج مایع از آن و کاهش تورم لازم است.

خوشبختانه مشکلات پلک را می توان بطور بسیار موثر توسط عمل بلفاروپلاستی که عمل نسبتا ساده ای است، بر طرف نمود. در این عمل، پوست و عضلات و بافت چربی اضافه برداشته می شود. این عمل اغلب با سایر اعمال جراحی پلاستیک صورت مانند بالا بردن ابرو، کشیدن صورت یا skin resurfacing همراه می شود.

اگر چشم های شما باعث می شود که ظاهر شما پژمرده ،ناراحت یا خسته به نظر آید، عمل بلفاروپلاستی می تواند باعث بهبود واضح آنها شده و به شما ظاهری با نشاط تر، هوشیارتر و جوانتر ببخشد. در عمل جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)، پوست اضافه پلک بالا و پایین برداشته می شود و میزان بافت چربی زیر چشمها کاهش داده می شود. جراحی را می توان بسته به مشکل موجود، روی پلک های بالا یا پایین و یا هر دو انجام داد.

بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود؟

برشها در پلک بالا، در شیار بالای هر چشم داده می شوند. عضله، چربی و پوست اضافه برداشته می شود و با بخیه های ظریف، برشها بسته می شوند. اثر به جا مانده از برش، معمولا به صورت یک خط نازک، در شیار پلک محو می شود. به منظور خارج کردن بافت چربی اضافه موجود در زیر چشمها، برشها را می توان در داخل قسمت صورتی رنگ پلک پایین که وقتی پلک را به سمت پایین می کشیم، مشخص می شود، قرار داد. برش ها را می توان یا با بخیه های نازک قابل جذب دوخت و یا اصلا بخیه نزد. اگر لازم باشد که پوست یا عضله اضافه برداشته شود، برش در شیار خنده طبیعی، در زیر خط مژه داده می شود.

ممکن است بعد از عمل، تورم یا کبودی مختصر در پلکها به وجود آید که معمولا به سرعت فروکش می کند. جراح استفاده از کمپرس سرد و بالا نگه داشتن سر را هنگام دراز کشیدن به شما توصیه می کند که به کاهش تورم و تسریع بهبودی کمک می کنند.

 

پلک ها بسیار سریع بهبود می یابند و جای برشها معمولا محو می گردد. زنان می توانند هرگونه اثر باقیمانده از برشها را با آرایش چشم محو کنند. در اغلب مردان، اثر برشها در خطوط خنده طبیعی محو می شود. اغلب مردم در طی یک هفته بعد از جراحی به زندگی معمول طبیعی خود بر می گردند.

اقدامات لازم پس از عمل جراحی پلک

هیچ پانسمانی روی چشم ها قرار نمی گیرد، فقط ممکن است قطعه ای چسب، روی پلک یا گوشه چشمها قرار داده شده باشد که نباید به آن دست بزنید.

پلکها و نواحی اطراف آنها متورم و کبود هستند. تورم غیر قرینه بین دو طرف، غیر طبیعی نیست.

ممکن است در 48 ساعت اول بعد از جراحی تورم افزایش یابد ولی کم کم از بین خواهد رفت. ممکن است در هنگام صبح، تورم پلکها بیشتر باشد که این نکته هم ایرادی ندارد.

سر خود را تا جای ممکن بالا نگهدارید.

با استفاده از کیسه های یخ در طی بعد از ظهر و عصر بعد از جراحی، چشم ها را خنک کنید تا تورم آن کاهش یابد.

استفاده از عینک نیز در چند روز اول بعد از عمل هم به منظور پوشاندن تورم وهم به منظور یاد آوری به شما برای دست نزدن به پلکها، کمک کننده است.

بخیه ها معمولا بین 2 تا 5 روز بعد از جراحی برداشته می شوند. بعد از برداشتن بخیه ها، تورم و تغییر رنگ اطراف چشم ها کم کم فروکش می کند.

بعد از یک هفته می توانید چشم های خود را بطور طبیعی بشویید و آرایش نمایید.

اگر از لنزهای تماس استفاده می کنید، بمدت 2 تا 3 هفته بعد از عمل از آنها استفاده ننمائید.

راه های ارتباطی با دکتر علی محمد اصغری:

شماره های تماس: 22374050 – 22375902

صفحه اینستاگرام: dr_alimohamad_asghari

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تهران مراجعه نمایید.​​​

پاسخ

5 × 3 =

Call Now Button