به راحتی عفونت گوش را درمان کنید

عفونت گوش

عفونت گوش یکی از بیماری های شایع گوش به شمار می آید که به طور معمول در اثر باکتری هایی ایجاد می شوند. گاهی اوقات منبع این باکتری ها از آلودگی هایی بوده که خود فرد هم از آن آگاه نیست، به وجود می آید. جالب است بدانید که، عفونت گوش در کودکان به نسبت بزرگسالان آمار بیشتری دارد.

در این مقاله قصد داریم به اطلاعاتی دقیق و گسترده ای در این خصوص بپردازیم، به منظور آگاهی بیشتر و پیشگیری از بروز چنین بیماری می توانید با ما همراه باشید. امیدواریم عزیزانی که در این مقاله ما را همراهی می کنند بتوانند نتیجه بهتری را در مسیر بعدی زندگی شخصی خود دریافت کنند و با رعایت نکاتی که ذکر می شود از خطراتی که آنها را تهدید می کند دوری کنند.

به راحتی عفونت گوش را درمان کنید

به راحتی عفونت گوش را درمان کنید

علائم عفونت گوش

عفونت در ناحیه گوش به دلایل مختلفی ایجاد می شود که علائم و نشانه هایی دارد و پس از مشاهده آنها باید سریعا به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید، زیرا که عفونت گوش منجر به درد بسیاری می شود و در صورتی که شدید شود دیگر قابل تحمل نخواهد بود و بسیار می تواند آزار دهنده باشد.

علائم بیماری عفونت ناحیه گوش عبارت است از:

  1. دمای بالای بدن یا به نوعی تب کردن
  2. اختلال در خواب
  3. ترشحات و مایعاتی که از گوش بیرون می آید
  4. بی تاب شدن و گریه های غیر معمول کودکان
  5. مشکل در زمینه شنوایی
  6. ایجاد تورم در ناحیه میانی گوش
  7. دردی بسیار شدید و ادامه دار
  8. حالت تهوع و اسهال در سنین بالا

مخاطراتی که عفونت گوش به همراه دارد

  1. گوش دچار کیست می گردد
  2. بخشی از گوش وظیفه این را دارد که ما را در حفظ تعادل یاری رساند، اگر عفونت شدید شود این بخش از گوش میانی عملکردی مناسب را از خود نشان نخواهد داد
  3. فلج شدن ناحیه صورت
  4. آبریزی مداوم از بخش گوش

پیشگیری از عفونت هایی که گوش در معرض خطر آنهاست

  • همواره بهداشت فردی را رعایت کرده تا ویروس ها از طریق عدم رعایت نکات بهداشتی منتقل نشود.
  • عدم استعمال سیگار
  • سرماخوردگی

نکاتی اساسی در خصوص بیماری عفونت گوش که قطعا دانستن آن مهم و ضروری است

  1. بیماری عفونت گوش موضوعی کاملا جدی است که جزء رخدادهای خطرناک است و باید به محض اینکه تشخیص عفونت داده شد، بدون اتلاف وقت به پزشک مراجعه کنید. کسانی که با عفونت گوش مواجه می شوند هم با کاهش شنوایی روبرو می شوند که این خود مشکلات دیگری را ایجاد کرده مثل کاهش در توان یادگیری و کند شدن گفتار.
  2. به جهت آنکه این بیماری به سرعت گستره وسیعی را تحت الشعاع قرار می دهد باعث می گردد به مغز آسیب های جدی ای وارد شود که بسیاری از فعالیت های زندگی را تحت تاثیر خود قرار می دهد و این یکی از دلایل جدی بودن این بیماری است که متاسفانه بسیاری از افراد نسبت به این موضوع آگاهی ندارند و پس از وقوع عوارض سرنوشت ساز تازه از خواب غفلت بیدار می شوند که دیگر کار از کار گذشته است.

تشخیص بیماری عفونت گوش

به طور معمول متخصص گوش و حلق و بینی ناحیه داخلی گوش را با کمک دستگاه هایی مشاهده کرده و به بررسی مشکلات آن می پردازد.

دومین راهی که پزشکان را در جریان بیماری قرار می دهد تست شنوایی است که با انجام تست شنوایی در شرایط خاص آنها متوجه ظهور علائمی غیر عادی شده اند و در صدد بر می آیند تا مشکل را برطرف کنند.

دکتر علی محمد اصغری متخصص گوش و حلق و بینی با استفاده از روش های درمانی مجهز به درمان بیماری ها می پردازد . جهت مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی می توانید با شماره های 22374050 – 22375902 تماس حاصل فرمایید یا به آدرس اینستاگرام دکتر علی محمد اصغری مراجعه نمایید .

درمان عفونت گوش

برخی از افراد به دنبال راه های درمان خانگی می باشند ولی بهتر است از درمان های خودسرانه بپرهیزید، گاها به دلایل عدم مراجعه به پزشک مجرب و متخصص با کارهایی که به طور خانگی و سنتی انجام می گردد، مشکلات جدی تر شده و در آن زمان دیگر پزشک هم به سختی می تواند روند درمان شما را کنترل و رو به بهبودی پیش ببرد. لذا بهتر است با یک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت نمایید.

لازم به ذکر است، درمان عفونت گوش با توجه به برخی عوامل همچون شدت بیماری، علل ابتلا به آن و … متفاوت می باشد. به همین خاطر بهتر است با مشاهده هر گونه علائم به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید، تا با تشخیص به موقع بهترین روش درمان برای شما انجام گردد.

سخن آخر

علیرغم اینکه شاهد بسیاری از پیشرفت هایی در زمینه پزشکی هستیم اما باز هم کسانی هستد که همواره از رفتن به مطب پزشک دوری می کنند و دوست دارند که در خانه کارهای درمانی خودسرانه را انجام دهند و بدتر اینکه عده ای تا مجبور نشوند هرگز حاضر به انجام هیچ کاری نیستند و با خود می گویند که درد خودش، خودبخودی خوب می شود.

اما باید گفت که عفونت گوش اصلا مساله عادی و کم خطری نیست که به حال خود بگذاریم. پزشکان پس از معاینه بیماران با تجویز آنتی بیوتیک ها یا در برخی مواقع داروهای دیگری، به راحتی و به سرعت می توانند به درمان عفونت گوش بپردازند. لازم به ذکر است با تشخیص درست و درمان به موقع می توان از بروز مشکلات بسیار خطرناک پیشگیری نمود. به هر جهت در صورت مشاهده هر گونه علائم سعی نمایید بدون اتلاف وقت به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به جراح گوش در تهران مراجعه نمایید.

پاسخ

یک × 1 =

Call Now Button